ANKET
NAZİLLİ'NİN VEKİLİ SİZCE KİM OLMALI?
YAZARLAR
PİYASALAR
DOLAR
1,8245
EURO
2,3295
IMKB
57.079
HAVA DURUMU
Ankara 12 / 27 °C
İstanbul 15 / 27 °C
İzmir 13 / 27 °C
Aydın 13 / 30 °C
MAİL LİST
BURÇLAR
Burcunuzu seçin, günlük falınızı okuyun
Nöbetçi Eczaneler
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto

Kanser için bol bol ceviz

Kadınların korkulu rüyası meme kanserini ceviz yiyerek önleyebileceğinizi biliyor musunuz? İşte Amerikalı araştırmacıların ilginç raporu;
29 Nisan 2009 / 05:09
Amerikalı araştırmacılar, kadınların ceviz yiyerek meme kanseri riskini azaltabileceklerini bildirdiler.

ABD'nin West Virginia eyaleti Huntington kentindeki Marshall Üniversitesi Tıp Okulu'ndan araştırmacılar, deneylerinde meme kanseri gelişen türden laboratuvar fareleri kullandılar. Farelerin bir kısmına insanlar gibi günde bir avuç ceviz yedirilirken, diğerleri normal beslendi. Deneyin sonunda ceviz yiyen farelerde küçük ve az tümör oluştuğu ve bu farelerde meme kanserinin diğerlerine oranla çok geç oluştuğu saptandı.

Araştırma üzerinde çalışanlardan Elaine Hardman, cevizin, kurabiyelerden, patates kızartmasından ya da cipslerden daha iyi olduğunu belirterek, sağlıklı beslenmenin tüm kronik hastalıkları önlediğinin bilindiğini kaydetti.

Hardman, bu araştırmanın laboratuvar hayvanları üzerinde yapılmasına karşın olasılıkla insanlar üzerinde de aynı etkiyi göstereceğini söyledi.

Denver'de toplanan Amerikan Kanser Araştırmaları Birliği'nde de sunumu yapılan araştırmada, cevizin tek başına, aralarında omega 3 yağ asidi, antioksidan ve bitkisel sterol gibi kanserin ilerlemesini yavaşlatan birçok madde içerdiğine dikkati çekildi.
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR