Tuncer, Aydın'a değer katıyor

Aydın İl Kültür ve Turizm Müdürü Doç. Dr. Umut Tuncer, Nazilli'de görev yapan gazetecilerle bir araya geldi. Tuncer, Aydın ile Nazilli'nin turizm ve kültür değerlerinin yanı sıra kültürel dinamikleri konusunda sunum yaparak bilgi alışverişinde bulundu.

TAKİP ET Google News ile Takip Et

Aydın İl Kültür ve Turizm Müdürü Doç. Dr. Umut Tuncer tarafından Nazilli Gazeteciler Cemiyeti hizmet binasında organize edilen etkinliğe, İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Ahmet Demir, Aydın Arkeoloji Müzesi Müdürü Abdulbari Yıldız, İl Halk Kütüphanesi Müdürü İsmailAkman, NGC Başkanı Ümit Özmen, yönetim kurulu üyeleri ile cemiyet üyesi gazeteciler katıldı.

Toplantının başlangıcında İl Kültür ve Turizm Müdür Yardımcısı Ahmet Demir, Aydın Arkeoloji Müzesi Müdürü Abdulbari Yıldız ve İl Halk Kütüphanesi Müdürü İsmail Akman tarafından müdürlüklerin istatistikleriyle Aydın kültürü, turizmi ve arkeolojik çalışmaları hakkında bilgiler sunuldu. Ardından Aydın İl Kültür ve Turizm Müdürü Doç. Dr. Umut Tuncer tarafından Aydın'ın kültür ve turizm değerleri ile kültürel dinamikleri konusunda bilgiler verildi ve sonrasında soru cevap bölümünde Nazillili gazetecilerin merak ettiği konular yanıtlandı.

‘DİDİM’E YATIRIMCILARIMIZI BEKLİYORUZ’

Aydın’ın turizmini bölge bölge değerlendiren Aydın İl Kültür ve Turizm Müdürü Doç. Dr. Umut Tuncer, istatistik bilgilerine göre 1 milyon 700 bin turistin otellere giriş yaptığını açıkladı. Tuncer, “Günü birlikçiler yazlığı olan kişiler biz bunları tatil turizmi içerisine sokmuyoruz. Biraz önce klinik bir bilgi verdim, Aydın’da otellerimiz yüzde 80 dolumun altına nadiren düştü. Ama 1 milyon 700 bin kişi geldi. Zaten bizim maksimum kapasitemiz 2 milyon civarında. 2 milyon bizim doygunluk seviyemiz var. Yeni otellere yeni tesislere ihtiyacımız var. Dolayısıyla sizler de bu konuda bizim sesimiz olun. Özellikle Didim’de turizm tesisi inşa etmek noktasında hem coğrafi avantaj hem de bakanlığımızın mülkünde olan bu noktada yatırımcılara kiraya verebileceğimiz arsalarımız var. Didim’e yatırımcılarımızı davet ediyoruz. Didim bence gelecek 10 yıl içinde Türkiye’nin potansiyeli en yüksek turizm ilçesi. Müthiş bir temiz ve sıcak denizi var. İklim 7 ay boyunca denize girilebilir düzeyde ve ılıman bir yapıya sahip. Hava çok temiz doğası muhteşem. Bodrum’la arasında çok küçük bir mesafe var. Bu anlamda yatırımcılar tarafından daha yüksek ilgiyi hakkeden bir yer. Bu anlamda bizler yatırımcıları davet ediyoruz. Gelsinler incelesinler. Kuşadası bu anlamda doygunluğa ulaşmış çok sayıda tesisimiz var. Didim’de tesis sayımızı arttırdığımızda biz çok rahat turist sayısında 3 milyona 4 milyona ulaşabiliriz. Bu bahsettiğim şey tatil turizmiyle ilgili. Turizmi yan yana getirebileceğimiz farklı kavramlar bulabilirsiniz. Bir şehre ziyarete gitmenize neden olabilecek her türlü motivasyon turizm içinde sayılabilir. Aydın mesela gastro turizmi bakımından avantajlı ürünleri var. Aydın yemeklerini saymaya başladığımızda uzun bir liste yapabiliriz. Ama bunu içinde bu lezzetleri sunulacağı restoranlara lokantalara ihtiyacımız var” dedi.

‘MADDİ KAYNAKLAR ÇOK ÖNEMLİ’

İl ve ilçe belediyelerinin turizme sunduğu kaynakların öneminin büyük olduğunu ifade eden Tuncer, “Mesela Gaziantep’te 3 çalışma yapılıyor. Gaziantep’in 3 çalışmasına, Gaziantep Belediyesinin verdiği kaynak 15 milyon TL. İzmir’de 11 çalışma yapılıyor, İzmir Büyükşehir Belediyesinin verdiği kaynak 3 milyon TL. Pamukkale’de yapılan çalışmada belediye 2,5 milyon TL destek veriyor. Dolayısıyla maddi kaynaklar önemli. Bakanlığımız ortalama bir kazıya yaklaşık 400 bin TL para harcıyor. Bir kısmı nakdi personel gibi. Aydın bu anlamda şanslı çünkü Sayın valimiz kültür çalışmalarına çok büyük önem veriyor. Aydın Valimiz geçtiğimiz 2 ay önce Aydın nakli desteğinin en büyüğünü bağışladı bu da 1 milyon TL. Tüm kazılarımızı 3 hafta 1 ay gibi kadar sürede performanslı çalışmamamızı sağladı. Aydın Büyükşehir Belediyesi 2020 yılında ben göreve başladığımda 90 bin TL civarında kaynak sağladı. 2021 ise 190 bin TL civarında destek sağladı. Mastaura için verdiği destek anlamında Nazilli Belediye Başkanımıza büyük bir saygı duyuyoruz. Mastaura bu kadar hızlı ilerlemesinin sebebidir. Nakdi ve personelde verdi. Özellikle kamulaştırmada büyük yükü aldı üzerimizden” diye konuştu.

‘3 GÖZLER ÇALIŞMASIYLA GURUR DUYUYORUZ’

Son 1,5 yılda Aydın’da çok önemli restorasyon çalışmalarına imza attıklarının altını çizen Tuncer, “Özellikle Tralleis yani 3 gözler yapısını biliyorsunuz .3 gözler yapısının yıkılma riski vardı. Biz 1,5 yıllık süre içerisinde yaklaşık 5 milyon maliyetle restorasyonunu tamamlamış olduk. Gurur duyduğumuz bir çalışma oldu. İkinci etabını da Sayın Bakanımıza arz ettik. Onun için yakında başlayacağız. Biz bu yazın mutlaka Tralleis ziyaretçilere açmayı planlıyoruz. Kuşadası’nda Kurşunlu Adası’nın restorasyonu için bir proje çizdirdik. Kadı Kalesi’nin üzerini kapatıyoruz. Yörük Ali Efe’nin yapımına başladık. Sultanhisar’da kütüphane çalışmamamız devam ediyor. Didim Akbük Kilisesi bizim korumamız altında” dedi.

‘MERKEZ KÜTÜPHANEMİZ İÇİN ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR’
​​​​​​​
Nazilli’de Kültür merkezi hakkında bilgiler veren Tuncer, merkezdeki kütüphanenin ise güçlendirme çalışmalarının en yakın zamanda başlayacağını söyleyerek, “Yine Nazilli’de kültür merkezi faaliyete geçirmek önemli bir adımdı. Nazilli için altın durak kapasite, en net örneklerden bir yapıydı. Biz o altın kapasiteyi Nazilli’ye kazandırdık. Bir katını Halk Eğitim Merkezine kazandırmak binayı canlandırdı. Bina insan trafiğine kavuşunca kütüphanede doluluk oldu. Orada ayrıca Adnan Menderes Sergi Salonumuz var. Yaz itibariyle inşallah tiyatro gösterilerine de başlayacağız. Nazilli’nin merkezindeki kütüphane binamızı terk etmiyoruz. Bu bina Nazilli’nin sembolik kültür değerlerinden biri. Faaliyete geçireceğiz. Kültür kütüphanesini bir şube olarak açtık. Merkez kütüphanemiz yine aynı yerinde olacak ancak depreme dayanıklılığı güçlendirme çalışmaları nedeniyle bakanlığımızda çiziliyor. Yakında o proje uygulanacak. Keşiflerimiz yapılacak. Kütüphanemizi yine hizmete açacağız. 2 kütüphane de hizmet vermeye devam edecek” şeklinde konuştu.